Κάποτε ο σκοπός της εκπαίδευσης για την Υγεία στη σχολική Φυσική Αγωγή έμοιαζε απλός:
Η καταπολέμηση της άγνοιας και της παραπληροφόρησης με βάση την παραδοχή ότι ένας απλά ενημερωμένος μαθητής για τους κινδύνους που διατρέχει θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο της ζωής του δεν επαληθεύτηκε.
Η καταπολέμηση της άγνοιας και της παραπληροφόρησης με βάση την παραδοχή ότι ένας απλά ενημερωμένος μαθητής για τους κινδύνους που διατρέχει θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο της ζωής του δεν επαληθεύτηκε.
Η παραδοχή αυτή παγκόσμια αποδείχθηκε λανθασμένη. Η γνώση από μόνη της δεν ήταν αρκετή για να αλλάξει τη συμπεριφορά.
Σήμερα στη σχολική Φυσική Αγωγή η νέα τεχνολογία έρχεται και μπορεί να μας πάει ένα βήμα μπροστά. Σύμφωνα με τον ορισμό που δόθηκε σε συμπόσιο στο Λουξεμβούργο το 1986 και έγινε αποδεκτός από τα κράτη - μέλη της Ε.Ε
Σήμερα στη σχολική Φυσική Αγωγή η νέα τεχνολογία έρχεται και μπορεί να μας πάει ένα βήμα μπροστά. Σύμφωνα με τον ορισμό που δόθηκε σε συμπόσιο στο Λουξεμβούργο το 1986 και έγινε αποδεκτός από τα κράτη - μέλη της Ε.Ε
"Φυσική Αγωγή Υγείας ονομάζεται η διαδικασία που στηρίζεται σε επιστημονικές αρχές και χρησιμοποιεί προγραμματισμένες ευκαιρίες μάθησης, που δίνουν την δυνατότητα στους σπουδαστές όταν λειτουργούν ως άτομα ή ως σύνολα, να αποφασίζουν και να ενεργούν συνειδητά,για θέματα που επηρεάζουν την συμπεριφορά για την προστασία της Υγείας τους.
Όταν ένας έφηβος αποφασίσει να δράσει για την προστασία της υγείας του ο χώρος όπου διδάσκεται, είναι ίσως ο πιο σημαντικός από τα περιβάλλοντα του, πιο σημαντικός πολλές φορές και από αυτό της οικογένειας.
Αυτό το διδακτικό χώρο διαμορφώσαμε στον 2ο Γενικό Λύκειο στο Γαλάτσι απο το 1999 παίρνοντας σοβαρά υπ΄ όψη τις διεθνείς οδηγίες και συστάσεις αναγνωρίζοντας ότι:
Α) Η υγεία είναι κοινωνικό αγαθό.
Αυτό το διδακτικό χώρο διαμορφώσαμε στον 2ο Γενικό Λύκειο στο Γαλάτσι απο το 1999 παίρνοντας σοβαρά υπ΄ όψη τις διεθνείς οδηγίες και συστάσεις αναγνωρίζοντας ότι:
Α) Η υγεία είναι κοινωνικό αγαθό.
B) Τα σχολεία θα μπορούσαν να προσφέρουν μία ευρεία ποικιλία από σωματικές δραστηριότητες, πέρα από τις παραδοσιακές μορφές της φυσικής αγωγής.
Δηλαδή, θα μπορούσαν να παρέχουν μια ευρύτερη ποικιλία παιχνιδιών, όπως επίσης χορό, δραστηριότητες ενόργανης γυμναστικής, κολύμβησης, στίβου και δραστηριότητες εσωτερικού ή εξωτερικού χώρου.
Γ) Η βοήθεια στους μαθητές, το προσωπικό του σχολείου και των γονέων στο να πεισθούν να πάρουν σοβαρές αποφάσεις για την προάσπιση και προαγωγή της υγείας τους είναι δεοντολογικά επιβεβλημένη .
Δ) Η προαγωγή η ανάπτυξη και η χρήση υπηρεσιών Υγείας στο σχολείο όπως είναι η Φυσική Αγωγή για την Υγεία, θα πρέπει να δίνουν νέες δυνατότητες στα άτομα ή στο σύνολο ,σε θέματα επιλογών ζωής όπως είναι η ασφαλής άσκηση, η καθοδήγηση στη σωστή διατροφή και η παροχή συνεχούς δυνατότητας άσκησης και αναψυχής τον ελεύθερο χρόνο στο σχολείο.
Γ) Η βοήθεια στους μαθητές, το προσωπικό του σχολείου και των γονέων στο να πεισθούν να πάρουν σοβαρές αποφάσεις για την προάσπιση και προαγωγή της υγείας τους είναι δεοντολογικά επιβεβλημένη .
Δ) Η προαγωγή η ανάπτυξη και η χρήση υπηρεσιών Υγείας στο σχολείο όπως είναι η Φυσική Αγωγή για την Υγεία, θα πρέπει να δίνουν νέες δυνατότητες στα άτομα ή στο σύνολο ,σε θέματα επιλογών ζωής όπως είναι η ασφαλής άσκηση, η καθοδήγηση στη σωστή διατροφή και η παροχή συνεχούς δυνατότητας άσκησης και αναψυχής τον ελεύθερο χρόνο στο σχολείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου